Millbrook yakıt tasarrufu testleri

Bağımsız yakıt tasarrufu testleri, yük taşıma kapasitesinin % 75’i yüklü (yaklaşık 32 000 kg civarında) iki adet Volvo FM440 Euro V kamyon ve yük taşıma kapasitesinin %50’si yüklü (yaklaşık 6,2 ton) iki adet Iveco Eurocargo 75E16 EEV Euro V kamyon kullanılarak ve otobanda sürüş koşulları altında, çeşitli yakıt tasarrufu testleri ile gerçekleştirildi.

Her iki araçta da Mobil Delvac 1™ LE 5W-30 motorda, Mobilube 1 SHC 75W-90 ise arka akslarda, Mobilube 1 SHC 75W-90 ve Mobil Delvac 1 Şanzıman Yağı V30 ise sırasıyla Iveco ve Volvo kamyonlarda kullanılmıştır. Motor yağını yalnızca Mobil Delvac 1 LE 5W-30 kullanarak değiştirmek, mineral bazlı bir 15W-40 motor yağına kıyasla yakıt tasarrufunda ortalama %1,8’lik artış sağlamıştır.1

Mobil Delvac 1 LE 5W-30 ile, mevcut ve gelecekteki motorların teknik gereksinimlerini karşılamanın yanı sıra, daha fazla yakıt tasarrufu potansiyeli sunmaya yardımcı olabilecek, gelişmiş bir ağır ticari araç dizel motor yağı yarattık. Sentetik ürünlerin mineral ürünlerle karşılaştırmasında, şehir içi sürüş koşullarında Volvo motorlarında ortalama %2,0, Iveco motorlarında ise ortalama %1,7’lik, otoyol sürüş koşullarında ise ortalama %2,9’luk, istatistiksel olarak belirgin yakıt tasarrufu oranları gözlemlendi.2

1Yakıt ekonomisi değerlendirmeleri yük taşıma kapasitesinin % 75’i yüklü (yaklaşık 32 ton civarında) iki adet Volvo FM440 Euro V kamyon kullanılarak gerçekleştirildi. Testler, İngiltere’de Millbrook Proving Ground, Ltd.’in pistlerinde yapıldı. Mobil Delvac 1 LE 5W-30 ve mineral 15W-40 motor yağı karşılaştırması sonucunda, Volvo kamyonlarda otoyol sürüş koşullarında ortalama %1,8 gibi istatistiksel olarak belirgin bir oranda yakıt tasarrufu sağlandığı gözlenmiştir. Test ortamındaki değişikliklerin yakıt tasarrufu üzerinde istatistiksel olarak belirgin etki yaptığı durumlarda gerekli düzeltmeler yapılmıştır. Yakıt tasarrufu, araç/ekipman tipine, hava sıcaklığına, sürüş koşullarına ve kullanılmakta olan yağın viskozitesine bağlı olarak değişiklik gösterebilir.

2Yakıt ekonomisi değerlendirmeleri yük taşıma kapasitesinin % 50si yüklü (yaklaşık 6.2 ton civarında) iki adet Iveco Eurocargo 75E16 EEV Euro V kamyon kullanılarak gerçekleştirildi. Testler, İngiltere’de Millbrook Proving Ground, Ltd.’in pistlerinde yapıldı. Motorda Mobil Delvac 1 LE 5W-30, arka aks ve şanzımanda ise Mobilube 1 SHC 75W-90 kullanılmıştır. Bunlar, referans yağlar olarak motorda bir mineral 15W-40, arka aksta mineral 85W-140 ve şanzımanda mineral 80W-90 yağ ile karşılaştırılmıştır. Sentetik ürünlerin mineral ürünlerle karşılaştırmasında, otoyol sürüş koşullarında ortalama %2,9’ luk istatistiksel olarak belirgin bir yakıt tasarrufu gözlemlendi. Test ortamındaki değişikliklerin yakıt tasarrufu üzerinde istatistiksel olarak belirgin etki yaptığı durumlarda gerekli düzeltmeler yapılmıştır. Yakıt tasarrufu, araç/ekipman tipine, hava sıcaklığına, sürüş koşullarına ve kullanılmakta olan yağın viskozitesine bağlı olarak değişiklik gösterebilir.